Tilbage til billeder

Torsdag den 26-7 12

Op kl. 0730 og morgenmad på værelset. Tjekke ud og af sted klokken 0900. Første stop var Prismo beach. Et sted hvor ”drengerøvene” mødes og viser deres isenkram frem, af alt hvad der kan køre. Det foregår på selve stranden. Vist nok den eneste strand hvor man må køre på selve stranden. Vi var der midt på formiddagen, og der var intet at se på endnu, så det var hurtigt videre. Solvang ventede. Skøn ”dansk” by, men meget turistet. Vi fik kaffe og et stykke wienerbrød og købte en pakke rugbrød. Rugbrødet er nu ikke noget at skrive hjem om, men det var dog rugbrød. Rundt og se på byen, og da vi kørte igen talte vi om at vi ikke havde hørt en eneste dansk stemme til trods for at byen var fuld af mennesker.

Videre mod Santa Barbara og hotellet Sandpiper Lodge. Der var vi ca. kl. 14, og værelset var ikke klar endnu, men vi tjekkede ind og kørte så en tur indtil vi kunne få værelset. Efter lidt frokost på værelset tog vi bussen til havnen, eller så nær på som vi nu kunne komme med bussen. 5,25 dollar for bussen, men for os alle tre. Der var stadig et stykke at gå inden vi var på havnen/stranden. Masser af forretninger at se på og som skulle besøges. Der blev også handlet lidt Britta fik et par bluser og et par sko. Jeg fik et par T-shirts og Cecilia en trøje. Vi var også inde i en appel forretning og se på en iPad. Vi snakkede med en medarbejder der talte et forståeligt dansk, og han kunne fortælle at der kun var nogle få hundrede kroner at spare ved at købe den i USA. Videre ned på havnen. Et rigtigt hyggeligt sted med masser af aktivitet. Da vi nåede fastlandet igen gik vi ind og spiste på en restaurant hvor de serverede lidt af alt. Vi fik noget fisk en sandwich og en burger. 40,72 dollar alt inkl. Da vi havde spist gik vi ind i en forretning som nærmest var et supermarked og handlede ind til næste dags morgen og frokost. Hamrende billig forretning. Alt i alt for morgenmad, en rulle gaffa tape, en stor Toblerone chokolade og pålæg: 6,28 dollar inkl tax. Der var anderledes priser i Solvang. 2 stykker wienerbrød, en hindbærsnitte, 2 kopper kaffe og en lille pakke rugbrød: 17,43 dollar. Dvs. ca. 105 kroner. Nu var det store spørgsmål om vi skulle tage bussen eller gå tilbage. Der var ca. 6 km til hotellet. Vi tog en taxa, så fik vi også prøvet at køre i en amerikansk taxi. Ca. 17 dollar for turen. Endelig var det kaffetid på hotellet og tid til de sædvanlige sysler.